Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz "šílených" střelců: jsou média pouze zdrojem informací nebo spolupachateli?
Pálková, Šárka ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na hledání souvislostí mezi případy střílení na školách a mediálním pokrytí těchto tragédií. Práce vychází z teorie mediálních účinků, a to zejména účinků mediálního násilí, a reflektuje významné empirické výzkumy v této oblasti. Práce podrobně popisuje případ střílení na škole Columbine High School ve spojitosti s problémem takzvaného copycat efektu, tedy napodobování činu, a přináší konkrétní příklady takového vlivu. Stěžejní částí práce je stanovení tří problematických oblastí mediálního pokrytí střeleckých tragédií na školách, vysvětluje je uvedením konkrétních příkladů ze světa a nabízí zároveň řešení, jak lépe k těmto kritickým oblastem přistupovat. Součástí této části práce jsou také dílčí obsahové analýzy, které ukazují, jakým způsobem se s danými problémy při informování o stříleních na školách vypořádala vybraná česká média, konkrétně Lidové noviny, zpravodajský server iDnes.cz a zpravodajství České televize.
Agrese a násilí vůči pedagogům pohledem pedagogů na gymnáziích
Franková, Monika ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Agrese a násilí vůči pedagogům pohledem pedagogů na gymnáziích" pojednává o problematice agrese a násilí ve školním prostředí. V teoretické části se zabývá agresí a násilím v obecné rovině a poté se konkrétně zaměřuje na školní agresi a násilí mezi žáky a studenty (šikanu a kyberšikanu) a další možné formy tzv. školního násilí. Hlavním výzkumným problémem předkládané práce jsou dvě formy školního násilí, a to agrese a násilí ze strany studentů vůči pedagogům a agrese a násilí rodičů vůči pedagogům. Pozornost je zde věnována různým druhům verbální i fyzické agrese uplatňované vůči pedagogům. V souvislosti s agresí a násilím vůči pedagogům se tato práce věnuje také tzv. kyber-obtěžování a závažnému násilí na školách neboli tzv. střelbě na školách. V empirické části práce je podrobně zkoumána agrese a násilí ze strany studentů (a také ze strany rodičů) na gymnáziích vůči jejich pedagogům. Zde je analyzováno, zda pedagogové považují problematiku agrese a násilí vůči své osobě za aktuální, zda a s jakými formami agrese a násilí ze strany studentů nebo jejich rodičů se setkali, zda a jakým formám kyber-obtěžování byli vystaveni a jaký mají názor na prozatím zahraniční fenomén střelby na školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.